sobota, 7 kwietnia 2012

EASTER - MINI ENGLISH LESSON FOR PARENTS AND CHILDREN/Wielkanocna (mini) lekcja angielskiego dla rodziców i dzieci


Drodzy rodzice!
Chcielibyście uczyć się ze swoim dzieckiem języka angielskiego? Macie chęci i trochę wolnego czasu ale brakuje Wam pomysłów na wspólną naukę przez zabawę? Mam dla was mini scenariusze lekcji angielskiego wraz z materiałami.  Zbliża się Wielkanoc… każdy temat jest dobry do nauki języka! Przygotowałam krótką lekcję poświęconą słówkom związanym ze świętami. Jednocześnie polecam Wam kopalnię pomysłów (gry online, gotowe materiały i kserówki, karty, krzyżówki i inne):  www.anglomaniacy.pl

Scenariusz:
Narysuj wspólnie z dzieckiem i powycinaj karty  przedstawiające motywy świąteczne (kurczak, królik, jajko, wiosna, ciasto, owieczka, koszyk, bazie). Pierwszą rzeczą jaką rodzic może zrobić to pokolorować obrazki razem z dzieckiem tak by zachęcić do wspólnej nauki.
Rodzic pokazuje obrazek i głośno wymawia słowo po angielsku (wymowa podana przeze mnie w nawiasach), dziecko tylko się przygląda i słucha. Przykład: Easter egg /Iste eg/, bunny /bany/, duckling /daklyn/, chick /czyk/, basket /basket/, hen /hen/,cake /kejk/, spring /spryn/, lamb /lem/, catkin /ketkyn/.
Po pokazaniu wszystkich obrazków powtarzamy tę samą czynność, tym razem dziecko powtarza każde słowo. Kiedy jesteśmy pewni, że nasze dziecko potrafi wymówić słowa poprawnie przechodzimy do następnego etapu. Pokazujemy 2 obrazki, wymawiamy nazwę jednego z nich, zadaniem dziecka jest pokazanie który to obrazek. Np. podnosimy jajko wielkanocne oraz króliczka i mówimy Easter egg. Zadaniem dziecka jest pokazanie poprawnego obrazka.
W ostatniej fazie możemy utrudnić zadanie i np. zapytać What is it? /łot yz yt/ (co to jest?) wskazując na obrazek. Dziecko może spróbować odpowiedzieć po angielsku ucząc się tym samym nowej frazy ‘What is it’.
GRA
Mając dwa pliki tych samych kart jesteśmy gotowi do kolejnej gry. Zapewne każdy z nas zna grę ‘memory’ lub ‘super pamięć’. Naszym zadaniem jest znalezienie tych samych obrazków, ten kto odnajdzie najwięcej par zwycięża. Jest jednak pewna zasada… za każdym razem gdy dziecko podnosi kartę musi nazwać rzecz po angielsku. Zapewne będzie trzeba powiedzieć te same słówka wiele razy dzięki czemu utrwalamy nowe słowa, ćwiczymy pamięć i wymowę.

Czekam na Wasze pytania i komentarze.
Miłej zabawy/nauki z Waszymi Maluchami!

Wiola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz